نوکیا درفکر خریدن آلکاتل


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394
بازدید : 399
نویسنده : بنیامین سلمانی

نوکیا می گوید اگرچه در مراحل نهایی توافقات خود با آلکاتل قرار گرفته ایم اما همچنان نمی توان از قطعیت همه موارد سخن به میان آورد و این خرید را تمام شده دانست.

 

نوکیا قبلا در صدر فروشنده های بازار موبایل قرار داشت اما با توجه به خیزش اپل و سامسونگ، روز به روز از طرفدارانش کاسته شد. سپس به جای ارائه راهکار برای این موضوع، بخش موبایل های هوشمند خود را با مبلغ ۷ میلیارد دلار در آوریل گذشته به مایکروسافت فروخت و از آن پس نیز تمرکز خود را بر روی تجارت اولیه خود، یعنی ارتباطات معطوف کرده و در اصل به کار تولید تجهیزات شبکه های موبایل روی آورد.

از سوی دیگر آلکاتل نیز برندی است که برای طرفداران موبایل نامی آشناست. موبایل های آلکاتل تا پیش از این با همکاری برند چینی TCL Communications ساخته می شدند اما TCL نیز مدتی قبل سهام آلکاتل را خرید و این شرکت دیگر دخالتی در تولید موبایل ها ندارد. در نتیجه ادغام این دو کمپانی و یا خرید آلکاتل توسط نوکیا، نمی تواند این امید را در دل هواداران برند نستالژیک زنده کند که فنلاندی ها می خواهند دوباره وارد کسب و کار موبایل گردند.

به نظر می رسد نوکیا تلاش می کند تا با خرید Alcatel-Lucent، سهم بازار بیشتری از کسب و کار ارتباط از راه دور خود به دست آورد. Ben Wood، یکی از محققان CCS می گوید: «کمپانی هایی که از اندازه بزرگتری برخوردارند در این بازار برنده هستند و در حال حاضر نوکیا در برابر رقیبانی نظیر هوآوی و اریکسون از کمبود های بسیاری رنج می برد. چنین خریدی می تواند به قدرت زیربنایی نوکیا کمک بسزایی نماید تا در دراز مدت قادر شود به رقبای خود نزدیک شود.»

جالب است بدانید که Lucent نیز در سال ۲۰۰۶ با آلکاتل ادغام شد؛ وود می گوید: «انجام چنین خریدی برای نوکیا از ریسک بالایی برخوردار است. Alcatel-Lucent در سالهای اخیر اوضاع مالی خوبی نداشته و با ادغام با شرکتی مانند نوکیا به احتمال زیاد شاهد مرحله جدیدی از پیچیدگی ها برای هر سه کمپانی خواهیم بود.»

 

 

منبع:دیجیاتو

 



:: برچسب‌ها: نوکیا , آلکاتل , تازه های تکنولوژی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








مطالب وبلاگ راچطور میبینید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان باشگاه تکنولوژِی و آدرس techclub.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 113
بازدید ماه : 749
بازدید کل : 123294
تعداد مطالب : 596
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

- Alexa Rank by www.1abzar.com --->

RSS

Powered By
loxblog.Com